ŠVÉDSKÉ SUPERFINÁLE – ROZCVIČENÍ ŽENY

Autorem článku je Vadim Všetula.

Přinášíme vám záznam rozcvičení finalistů švédské ženské Elitserien, které se uskutečnilo 21.4. v Malmö v rámci švédského superfinále. Účastnicemi ženského finálového klání byly celky IKSU a Kais Mora IF. Na celé rozcvičení měly aktérky 45 minut. Věříme, že další díl věnovaný tomuto tématu, vás může opět něčím obohatit a také zlepší vaší přípravu na utkání.

IKSU

Rozběhání – rozběhání bylo prováděno klasickým způsobem, kdy dvě řady vedle sebe obíhají polovinu kříště do osmičkového (obálkového) směru. Zapojovány byly cvičení z běžecké abecedy (lifting, skipping, zakopávání, laterální poskoky atp.) – 15 min.

Žebřík – na zemi položen žebřík. Zástup hráček absolvoval za sebou vždy stejnou trasu. Většinou se jednalo o cvičení se změnami do stran (laterální) pohyby.

Jednalo se o něco podobného jako uvidíte na videu:

Cvičení byla prováděna jen v přímém směru. U některých cvičení zapojovaly hráčky IKSU i krouživé pohyby horních končetin – 5 min.

Dynamický strečink – hráčky společně na šířku hřiště vždy prováděly jeden cvik. Nazpět další cvičení. Všechna cvičení jsou prezentována v následujících videích (natočeno pro názornost na tréninku) – přibližně 5 min.


Individuální statické a dynamické protažení – každá hráčka provádí samostatně dle svých potřeb – 5 min.

Cvičení 1. – rozchytání. Hráčka vybíhá s balónkem z jedné strany a přihrává vybíhající hráčce na druhé straně. Ta střílí. Přihrávající hráčka si pak nabíhá na přihrávku od spoluhráčky z druhé strany – 2 min.

Cvičení 2. – rozchytání – střelba. Vylepšená varianta cvičení 2. Hráčka č. 1 vybíhá bez balónku obloukem k půlící čáře a dostává přihrávku od č. 2, které přihrála hráčka č. 3. Následuje střelba. Poté vybíhá 2, která přijímá přihrávku od 3, které přihrála 4. Střídají se obě strany. – 2 min.

Cvičení č. 3. – situace 3-1 s následným 3-2. Obránkyně č.4 dostává na forhandovou stranu přihrávku od č.1 (pravanda od č. 3) a střílí, otáčí se a jde bránit situaci 3 na 1. Situaci 3-1 provádí hráčka 1,2 a 3, kdy celou akci zahajuje hráčka č. 2. Zakončuje se v trojúhelníku, kdy vrchol je směrem k půlící čáře. Po akci se útočnice vracejí na polovinu hřiště a dostávají přihrávku od č. 6. Do obrany se přidává obránkyně č. 5. – 4 min.

Cvičení č.4 – střelba, brankářské přesuny. Dva zástupy. Střídání pravá a levá. Brankař se přesouvá. Prováděno v rychlosti. Hráčka po střelbě hned uhýbá do strany a zařazuje se nazpět. – 2 min.

Cvičení č. 5 – Nájezdy ve sprintu – různé volby zakončení – 2 min.

Pohovor u branky, pokřik.

Individuální rozcvičení ( střelba, dribling … ) 2 min.

Celkem cca 45 min – odchod do šaten.

 

Kais Mora IF

Individuální rozcvičení – dribling, střelba, přihrávky – dle individuálních potřeb – 5 min.

Rozběhání – rozběhání bylo prováděno klasickým způsobem, kdy dvě řady vedle sebe obíhají polovinu hřiště do osmičkového (obálkového) směru. Zapojovány byly cvičení z běžecké abecedy (lifting, skipping, zakopávání, laterální poskoky atp.). Stejné jako IKSU – 10 min.

Protažení – individuálně statické i dynamické, každá hráčka samostatně dle svých potřeb – 7 min.

Cvičení č. 1 – rozchytání. Hráčky do oblouku a střílí jedna po druhé. Přesuny brankařek do stran. – 3 min.

Cvičení č. 2 – rozchytání a střelba v pohybu. Stejné jako cvičení 2 u bodu 6 u IKSU. – 3 min.

Cvičení č. 3 – střelba z první. „Osmička“ ( „Obálka“) – Hráčka č.1 vybíhá na střed a střílí z první po přihrávce od č.2. Řadí se do řady u 2. Hráčka č. 2 se přesouvá do řady, kde byla č. 3. Poté následuje výběh č. 3, která dostává přihrávku od č. 4 a střílí. – 3 min.

Cvičení č. 4 – střelba po přihrávce. Hráčka č. 1 vybíhá proti přihrávce od 2. Přihrávku vrací opět č. 2, které ji naráží do běhu před branku. Následuje střelba. Hráčka č.1 se řadí do řady u 2. Střídá se vždy pravá a levá. – 3 min.

Cvičení č. 5 – situace 2 na 1. Útočnice č. 1 přihrává obránkyni č. 2, která přihrává na útočnici č. 3. Obránkyně 2 jde bránit situaci 2-1 proti 1 a 3. Po akci se řadí na svá místa. – 3 min.

Cvičení č. 6 – střelba po vyjetí z rohu ( „mašinka, vláček, had“ ). Krátké i dlouhé oblouky. – 3 min.

Sprinty – hráčky v poli rozděleny do čtyř skupin, vždy dvě proti sobě. Sprinty cca na 10 m úseku. Po doběhu jedné hráčky startuje druhá do protější skupiny. – 2 min.

Celkem cca 42-43 min – odchod do šaten.


Foto: smfinal.se a floorballarena.cz

 
Komentáře
Jeden komentář k “ŠVÉDSKÉ SUPERFINÁLE – ROZCVIČENÍ ŽENY”
  1. Matty napsal:

    Díky za pěkný a podrobný článek

     
Přidej komentář

Partner webu

Partner webu