NĚMECKÉ ROZCVIČENÍ

V poslední době se nám na našem webu sešlo pár článků týkajících se rozcvičení. I přesto, že jsme to tak původně nezamýšleli, jedná se skoro už o miniseriál, který dnes doplníme rozcvičením, které připravil a přinesl německý web o trénování florbalu podobný tomu našemu. Celé rozcvičení je pěkně zpracováno formou videa, které si můžete prohlédnout. Zaměřuje se na část rozcvičení k přípravě pohybového aparátu na výkon, ne i na rozehrání, jak tomu bylo u nedávných článků – Vítkovice – rozcvičení před utkáním a Švýcaři – rozcvičení před utkáním.

Jak rozcvičení podle německých kolegů vypadá?

První částí je rozběhání a dynamický strečink prováděný na půlce hřiště, cviky:
(Běh je prováděn na půlce v trojúhelnících)
Běh po špičkách – rovně, zahřátí svalů chodidel
Klus s vykopáváním (pravá) – diagonálně, zahřátí svalů stehen
Běh, chodidla dovnitř/ven – rovně, rozcvičení kotníků
Klus s vykopáváním (levá) – diagonálně, zahřátí svalů stehen
Cikcak běh – rovně, zahřátí a rozcvičení svalů dolních končetin
Zakopávání – diagonálně, zahřátí a protažení přední strany stehen
Cikcak běh – rovně, zahřátí a rozcvičení svalů dolních končetin
Zakopávání – diagonálně, zahřátí a protažení přední strany stehen
Běh bokem s křížením – rovně, procvičení svalů trupu a koordinační cvičení
Cval stranou s kroužením pažemi – diagonálně, zahřátí vnitřní, vnější strany stehen a ramen
Běh bokem s křížením – rovně, procvičení svalů trupu a koordinační cvičení
Cval stranou s kroužením pažemi – diagonálně, zahřátí vnitřní, vnější strany stehen a ramen
2x sprint – diagonálně, průpravné rychlostní cvičení

Druhou částí je rozcvičení horní poloviny těla:
Kroužení zápěstím – 30s
Kroužení předloktím – 30s
Kroužení pažemi – 30s
Rotace rukama – 30s
Vytažení – stoj, upažení, ruce se střídavě vytahují ke stropu, poté pomalý hluboký předklon – 5x
Kroužení pánví – 45s

Třetí částí jsou specifické cviky na zapojení a „nastartování“ různých svalových skupin:
Výpady vpřed – 10x
Výpady vzad – 10x
Poskoky s rotací chodidel – 45s
Dřepy s výskokem – stoj rozkročný, předpažit vzhůru – 10x
Oslíci – ve vzporu klečmo pokrčit zánožmo – 10x
Žabáky ve vzporu – vzpor, poskočením do vzporu dřepmo – 10x
Horolezci – vzpor, střídavě poskočením skrčit levou/pravou nohu, chodidlo dopadá vedle ruky – 10x
Supermani – leh na břiše, zvednout zároveň pravou ruku a levou nohu (do kříže) a střídat – 10x
Unožování 1 – leh na boku, unožit pravou/levou – 5x na každou stranu
Unožování 2 – leh na boku, unožit spodní nohou – 5x na každou stranu
Vykopávání – leh na zádech, přednožit pravou/levou – 5x na každou nohu
Přetáčení – leh na zádech, přednožit pravou/levou, přetočit – 5x na každou stranu


Vítězslav Carda

Obrázek a zdroj: FloorballTrainer.de

 
Přidej komentář

Partner webu

Partner webu