Zásobník cvičení

Vážené trenérky, milí trenéři,

otevíráte zásobník tréninkových cvičení vhodných pro florbal. Tato příručka vznikla na základě snahy o zkvalitnění obsahu tréninků nejrůznějších kategorií ve florbalových klubech v regionu Jižních Čech a Vysočiny. Snad uspokojí nejen začínající trenéry, kteří ještě nemají dostatečný počet „svých“ osvědčených cvičení, ale snad obohatí i zkušené trenéry, kteří cítí potřebu neustále se vzdělávat. Věřím, že se Vám alespoň některá cvičení zalíbí, nebo se stanou inspirací pro cvičení obdobná. Doufám, že se Vám se zásobníkem bude dobře pracovat a že se stane vítaným pomocníkem přípravě Vašich tréninků.

Mým úmyslem rozhodně nebylo vytvořit tréninkovou „kuchařku“. Záměrem bylo sestavit a nabídnout nejširší florbalové veřejnosti ucelený zásobník cvičení. Jak s jednotlivými cvičeními naložíte, je již jen a jen na Vás. Zásobník má nabídnout dostatečný počet cvičení a sloužit jen jako pomocník trenéra. Je na Vás, do jaké části tréninkové jednotky vybraná cvičení zakomponujete, jak je budete řadit za sebou, jak dlouho budou Vaši svěřenci cvičení provádět a jakým úsilím, na co budete klást důraz atd. Jako trenér víte nejlépe, co chcete tréninkem zlepšit a cvičení jsou pouze prostředkem k dosažení cíle. Je jistě nutné znát různá tréninková cvičení, je ale nutné si uvědomovat nadřazenost cílů, kterých chcete v tréninkovém procesu dosáhnout. Z těchto důvodů Vám nenabízím „kuchařku“, nýbrž jen seznam cvičení.

Cvičení byla vybírána s důrazem na přihrávky, střelbu z první, opakovanou střelbu a situace s rovnovážným i nerovnovážným počtem hráčů. Nenaleznete zde různé způsoby založení útoku, řešení standartních situací, speciální brankářský trénink, varianty rozehrání z rohu, nácvik přesilových her a oslabení, způsoby trénování útočné a obranné fáze herních systémů ani další nezbytné součásti tréninkového procesu jako např. kondiční přípravu, taktickou přípravu, mentální složku přípravy atd. Součástí zásobníku jsou jen průpravná a herní cvičení, nikoliv průpravné ani modifikované hry.

Řazení cvičení bylo zvoleno s ohledem na praktické využití. Nejsou striktně rozdělena cvičení průpravná a herní, nýbrž cvičení, která probíhají odděleně na polovinách hřiště a cvičení probíhající na celém hřišti. Řada cvičení je volena relativně složitých. Každé samozřejmě můžete upravovat, zlehčovat či ztěžovat podle svých potřeb. U většiny cvičení jsou uvedeny i některé možné obměny.

Často se opakují mezi variantami:

různé způsoby nahrávek (forhend, bekhend, z první či po zpracování, pravidelné střídání forhendu a bekhendu, nahrávka vzduchem, nahrávka zadovkou atd.)

různé způsoby držení hole (normální, pouze silnější rukou, pouze slabší rukou, opačné držení, překřížené držení, držení hole za zády, držení hole pod nohou atd.)

různé způsoby střelby (forhendem, bekhendem, tahem, příklepem, golfovým úderem, střela z první, střela pod nohou, blafák atd.)

různé způsoby běhu (popředu, pozadu, s vedením míčku, s florbalovým driblingem, s hokejovým driblingem, skákání po jedné noze, běh s otočkami atd.)

Zásobník první část.

Zásobník druhá část.

 

Partner webu

Partner webu