Stabilita kotníků

Níže můžete zhlédnout video zaměřené na cvičení pro zlepšení stability kotníků a zpevnění klenby nohy. Jeho autory jsou Miroslav Janovský a fyzioterapeutky reprezentace juniorek Dana Chvojková a Petra Dachovská. Nabízíme ho zde ke shlédnutí. Základním cvikem, který je ale do chvíle než pochopíte jak na to trochu obtížným, je cvik zvaný „malá noha“. Proto přidáváme ještě i alternativní textový popis tohoto cviku:

Cvik je založený na zkrácení a zúžení chodidla v podélné i příčné ose, přičemž prsty nohy zůstávají natažené. Tzn., že pata je fixována k podložce a k patě se stáhnou (přiblíží) hlavičky metatarsů. Od podložky se nesmí odlepit hlavička prvního metatarsu a nesmí dojít k flexi prstů. Tím se dosáhne toho, že se aktivují svaly, které udržují nožní klenbu (díky tomu se změní i postavení kloubů dolních končetin, napraví se postavení pánve a tím i postoj celého těla). Nácvik malé nohy můžeme začít i v sedě. Pata je zafixována, přední část nohy se přitahuje dozadu, prohloubí se tak podélná i příčná klenba. Usnadnit nácvik můžeme tím, že nám někdo přidrží jednou rukou patu a druhou rukou lehce tlačí shora na prsty a nárt.

 

Za poskytnutí videa děkujeme jeho autorům: Daně Chvojkové, Petře Dachovské a Miroslavu Janovskému

 

Partner webu

Partner webu