KONDIČNÍ TRÉNINK – LANA

Na trhu existuje mnoho pomůcek, které vám mají pomoci s tréninkem. Některé z nich určitě znáte a používáte, např. švihadla, medicinbaly, posilovací gumy nebo koordinační žebřík. Jiné třeba tolik nepoužíváte, ale víte o co jde, např. gymbally, bosu, balanční úseče. O některých jste možná ještě ani neslyšeli, nebo jste jen zlehka zaregistrovali, že něco takového existuje, např. multi expandery, TRX, Aquahit, Kettlebelly, GUN-eX. Problém je, že mnoho z těchto pomůcek není zrovna levnou záležitostí a jejich cena se pohybuje v řádech tisíců korun, někdy dokonce desetitisíců (obzvláště pokud byste jich měli koupit více).

Nedávno jsem ale narazil na jednu, která by se snad při troše štěstí dala sehnat levně, nebo získat někde zadarmo. Jedná se o obyčejné lano. I když není zas až tak obyčejné, protože je poměrně tlusté – okolo 4 cm (délka se pak pohybuje mezi 7 až 30 metry). Třeba by se vám ho ale mohlo podařit sehnat, například nepoužívaná lana na šplh z nějaké staré tělocvičny.

Samotné cvičení s ním je pak jednoduché. Stačí dodržet jen několik zásad při držení postoje a správného provedení pohybu tak, aby se zapojovaly ty správné svalové skupiny. Přitom je to cvičení velmi fyzicky náročné, zároveň ale docela zábavné. Jako zpestření tréninku v přípravném období ideální.

Příklady cviků můžete shlédnout na videích:


 


Vítězslav Carda

Foto: freedigitalphotos.net

 
Přidej komentář

Partner webu

Partner webu