CORE ROZCVIČKA

Nedávno (v článku Core trénink) jsem se dozvěděli, co to vlastně trénink jádra je a v čem spočívá. Nyní se podíváme na to, jak tohoto cvičení využít pro rozcvičení.

„Není nic špatného na tom, dotknout se v předklonu konečky prstů špiček nohou. Pokud tohle dokážete, jste na tom (co se týče ohebnosti) lépe, než většina běžné populace. Není tomu tak dávno, kdy tento cvik a chvilka strávená na běžeckém pásu byla mnoha odborníky považována za dostatečné rozcvičení před sportovní aktivitou. I dnes mnoha lidem takové minimum jako rozcvička stačí – pokud se tedy vůbec rozcvičují.

Ale existuje i mnohem účinnější způsob, jak připravit své tělo na fyzickou zátěž. Ten spočívá v sérii dynamických pohybů, které prohřejí svaly v oblasti jádra, nabudí váš nervový systém a aktivují ty svaly, které nejvíce používáte při tréninku. Slovo rozcvička (pozn. – anglicky „warm-up“, což doslova znamená pouze „rozehřátí“) ani přesně nezachycuje celou komplexitu tohoto cvičení. Proto ho nazýváme raději jako „Příprava na pohyb“, protože zajistí nejen prohřátí svalů, ale sníží i pravděpodobnost zranění a pomůže vám v tréninku dosáhnout lepších výsledků. Přitom všem trvá jen 5 až 7 minut.“

 Text v uvozovkách přeložen z CorePerformance.com

Cvičení se skládá ze série deseti cviků, každá série má 12 opakování (6 na levou nohu a 6 na pravou – pouze druhý cvik je výjimkou, protože je zde dvojnásobný počet opakování, tzn. 12 na každou nohu).


Vítězslav Carda

Text, obrázky, videa: CorePerformance.com
Zde se nachází i podrobný popis cviků (v angličtině)

 
Komentáře
3 komentáře k “CORE ROZCVIČKA”
  1. sasky napsal:

    Ahoj Jirko,

    používáš tento typ rozcvičky i u mládežnických kategorií? Jsou to cviky poměrně náročné na techniku provedení a nevím, jestli by u mládeže měly efekt. Případně, jaký je tvůj postup při rozcvičení elévů, mladších žáků atd…

    Díky, Sasky (Pardubice)

     
    • VC napsal:

      Ahoj Sasky,
      tento článek jsem psal já a tuto rozcvičku používám se svým týmem, což jsou muži. Jak by to zvládli mládežníci nevím. Jak jsi správně podotknul, rozcvička je opravdu hodně náročná na přesnou techniku provedení a je trochu problém všechny uhlídat, aby to dělali správně.
      Jaký přesný postup rozcvičení u mládeže používá Jirka Kysel ti nejlíp řekne on sám. Upozorním ho na tvůj dotaz a on ti určitě co nejdřív odpoví. Třeba o tom napíše i článek, nebo natočí instruktážní video :).

      Víťa Carda

       
    • Kyslík napsal:

      Ahoj Sasky,
      výše uvedené bych doporučil v rámci rozcvičky od starších žáků, spíše dorostu. O rozcvičce v dětských kategorií zkusím sepsat časem článek.
      JK

       
Přidej komentář

Partner webu

Partner webu